Blogtrottr
Changes are afoot at Blogtrottr!
By popular request, we're bringing in paid plans with some cool new features (and more on the way). You can read all about it in our blog post.
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 社會人文 - 發問中
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 社會人文 - 發問中
車禍後的賠償問題 懇求高手指導[20點]
Jul 5th 2013, 20:36

就在昨天晚上11點多時出了車禍
機車前面全毀,我身上都是大片黑青
女友腳踝縫了兩針,鎖骨斷了!
醫生說康復時間最快半年,最慢一年
一年沒好就要開刀處理!
當然醫療跟機車修理費不用說
我知道該怎麼處理
醫療費對方全部負擔
強制險會賠償一天最高一千元
包括我自己的強制險都會給付給我女朋友
對方剛買的新車好像有乙式險可以負責我機車部分的修理費
對方轉彎車並且沒有打燈號左轉
我為直行車!

我想問的問題是:

六月時工作提出離職程序,六月底離職
結果再7/5號時出了車禍意外
這中間我們還再找工作
但對方並不知情,不知道再工作損失上面能不能用7/10號領到的6月薪資
跟對方談工作損失呢?

還有精神撫慰金 以上訴所有賠償總額的1/3來談

以上是否有不洽當或是應改進的地方
懇請高手指導 ...

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: 'You Say What You Like, Because They Like What You Say' - http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/731-you-say-what-you-like-because-they-like-what-you-say.html

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    bwaq2 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()